Welke reisproducten heeft de RET voor serviceverlening?

De RET heeft twee speciale reisproducten voor serviceverlening: de RET Servicekaart en het RET Service Abonnement. Deze speciale producten stelt de RET gratis beschikbaar aan reizigers die buiten hun schuld om geen gebruik kunnen maken van een betaald vervoerbewijs. Hieronder lees je aan welke voorwaarden je moet voldoen om een van de serviceproducten te krijgen. Zijn deze voorwaarden niet van toepassing, dan ben je zelf verantwoordelijk voor de aanschaf van een geldig vervoerbewijs.

1. RET Servicekaart. Met deze kaart kun je vanaf het inchecken een half uur onbeperkt reizen met de metro van de RET. Deze kaart krijg je van de RET als je vanwege een reden waar je niets aan kunt doen (bijvoorbeeld een storing of niet werkende automaten) geen reisproduct kunt kopen of saldo kunt laden in het metrostation van waaruit je vertrekt. De RET Servicekaart wordt ook gebruikt wanneer NS-reizigers vanwege problemen op het spoor gebruik moeten maken van de metro als vervangend vervoer.

2. RET Service Abonnement. Met dit abonnement kun je tijdelijk onbeperkt reizen in bepaalde zones. Deze kaart is bestemd voor reizigers met een Net / Regio / RET Maand- of Jaarabonnement op een persoonlijke OV-chipkaart van wie de kaart verloren, gestolen of kapot is. De verloren of gestolen kaart moet dan wel geblokkeerd zijn en de kapotte kaart moet eerst ingeleverd zijn.

Je komt tot slot voor een Service Abonnement in aanmerking als uw RET Company Card, RET Family Card of persoonlijke OV-chipkaart met 'Gratis OV voor 65-plussers' verloren, gestolen of kapot is.

Wil je meer weten over deze speciale reisproducten? Hier vind je de productvoorwaarden.