Wanneer kom ik in aanmerking voor compensatie bij vertragingen?

Compensatie bij vertragingen

We bieden compensatie aan in de volgende situaties:

  • Bij vertragingen, die langer dan 30 minuten duren, kun je rekenen op een wegwerp OV-chipkaart met het reisproduct RET 2 uur, zodat je op kosten van de RET nogmaals een reis kunt maken bij de RET. In geval van de Fast Ferry ontvang je een ‘enkele vaart’.
  • Bij vertragingen, die langer dan 60 minuten duren, kun je rekenen op het reisproduct RET 2 uur of 2x een enkele vaart Fast Ferry of compensatie van eventuele taxikosten.
  • Bij meer dan 2 vertragingen (die allebei langer dan 20 minuten duren) binnen 1 week, kun je rekenen op 1 keer RET 2 uur / enkele vaart.
  • Als de eerste of laatste bus, tram, metro of Fast Ferry niet volgens de dienstregeling vertrekt (meer dan 10 minuten te laat) of helemaal niet komt, dan kun je rekenen op 1 keer RET 2 uur / enkele vaart of compensatie van eventuele taxikosten of organiseert de RET vervangend vervoer.


Compensatie kun je aanvragen via het contactformulier. Vermeld hier met welke lijn je hebt gereisd of met welke lijn je wilde reizen, de datum en het tijdstip van je reis. Voeg eventueel bewijsmateriaal toe.