‘Woon-werkverkeer is met deMobiliteitsManager goed geregeld’

Na enkele omzwervingen in de regio Rotterdam en een vestiging op de Coolsingel besloten Frits Corvers en Roy Koeleman met hun bedrijf Webtify neer te strijken in het hart van de stad. Met deMobiliteitsmanager van de RET reizen de medewerkers makkelijk van en naar kantoor.

Zelf afkomstig uit Nieuwerkerk aan den IJssel vestigden Frits Corvers en Roy Koeleman zich met Webtify op een industrieterrein in Barendrecht. Qua bereikbaarheid met openbaar vervoer bleek die afstand een lastige mijl op zeven. Daarom volgde een overstap naar de andere kant van de rivier, in Capelle aan den IJssel, met een bushalte voor de deur. Tot de kans kwam aanwaaien om hun intrek te nemen in een bedrijfsruimte aan de Coolsingel. 
Toen deze te klein werd, verhuisden ze eind 2018 naar een rianter onderkomen in een bedrijfsverzamelgebouw aan de Westblaak. De beste optie so far, zeggen de twee ondernemers. ,,Het is een locatie middenin de stad die voor iedereen makkelijk bereikbaar is. We vinden een plek in het centrum van deze stad bovendien uitstekend passen bij de uitstraling van Webtify.”

Webtify maakt en produceert softwareoplossingen, websites en webshops voor onder meer heel MKB en helpt bedrijven met het opstarten of uitbreiden van hun digitalisering. Kortgezegd: zorgen voor werkende oplossingen die de ondernemer tijd bespaart en geld oplevert. ,,De ondernemer kan zich toeleggen op zijn eigen core business, terwijl wij helpen met systemen die dit makkelijker maken, maar bijvoorbeeld ook zorgen voor meer zichtbaarheid online en online advertising.” Webtify werkt voor opdrachtgevers in heel Nederland en deels in België en Duitsland. Onder hen de gemeente Rotterdam en heel MKB Rotterdam. ,,De verschillende MKB-regio’s zijn bij ons aangesloten en worden vanuit Webtify bediend met onder meer een website, online zichtbaarheid, et cetera. 

Automatische incasso

Het team dat de Webtify-business stroomlijnt werkt vanuit Rotterdam. Om ervoor te zorgen dat zij vanaf huis soepel van en naar de Westblaak kunnen reizen, besloten Frits en Roy vorig jaar om deMobiliteitsManager in te zetten. Zo hebben zij allemaal een eigen mobiliteitskaart die hen toestaat om in bepaalde zones te reizen. 

"We kwamen tijdens een bijeenkomst van MKB Rotterdam in gesprek met Jeroen Hermsen van de RET. deMobiliteitsManager was ons onbekend maar we werden enthousiast toen we begrepen hoe makkelijk dit systeem in elkaar steekt en hoeveel gebruiksgemak het eigenlijk oplevert. Je hoeft in principe nergens naar om te kijken. Reizen hoeven niet meer door onze medewerkers te worden gedeclareerd en wij betalen eenvoudig met een automatische incasso. Dat was voor ons voldoende reden om hierop over te gaan. Het was intern even puzzelen met elkaar om per persoon de zones uit te dokteren waarin wordt gereisd, maar verder was het één klik en klaar. Dus nu hebben alle medewerkers een mobiliteitskaart in plaats van dat we reiskosten vergoeden.“

Vooral Metro

Webtify heeft alle medewerkers een mobiliteitskaart verschaft met abonnement voor het openbaar vervoer. Daarmee mogen ze gebruikmaken van bus, tram, metro en OV-fiets. Roy en Frits: ,,We hebben voor dit pakket gekozen omdat dit tegemoet komt aan de vraag van onze medewerkers. Er wordt overigens vooral met de metro gereisd, de OV-fiets wordt niet veel genomen. We maken te weinig bewegingen om ook de mogelijkheid van het gebruik van deelauto’s of scooters in het abonnement op te nemen. Wijzelf wonen allebei op minder dan een kilometer afstand van het werk, dus gaan lopend naar het werk. Reizen naar klanten doen we in principe met de auto, een elektrische, omdat de meesten van hen zijn gevestigd op plekken – denk aan industrieterreinen ver buiten steden - die met openbaar vervoer niet zo makkelijk bereikbaar zijn. Voor dit moment zijn we helemaal tevreden met de mobiliteitskaarten zoals die nu worden afgenomen.”


Tekst: Evelien Baks | Fotografie: Chantal de Visser

Lees ook hoe andere klanten deMobiliteitsManager inzetten