Hoe werkt het automatisch deursluitsysteem van de tram?
De deuren van de trams van de RET werken met een automatisch deursluitsysteem. Wanneer de tram bij een halte arriveert, ontgrendelt de bestuurder dat systeem. Vervolgens gaat het licht aan in de...
Bij slechte weersomstandigheden, zoals regen- en sneeuwbuien, wordt de trambaan glad. Om te kunnen remmen gebruikt de tram zand, dat via de zandstrooiinstallatie onder het tramvoertuig wordt...
Waarom maakt de tram soms een noodstop als het hard heeft gesneeuwd?
Voor de veiligheid hebben trams aan de voorkant een 'vangnet', dat automatisch valt als er iets onder de tram dreigt te komen. Bij zware sneeuwval worden de rijbanen voor autoverkeer schoongeveegd. De...
Ik ben in de tram niet correct behandeld door een medewerker van de RET. Wat kan ik doen?
Ons personeel is getraind om in alle gevallen reizigergericht te handelen. Toch kun je vinden dat je in een bepaald geval niet klantgericht bent behandeld of niet correct bent geholpen. Dan horen wij...
Ik heb een verkeerd tarief betaald in bus, tram of metro, wat nu?
Als de OV-chipkaart-apparatuur een verkeerde ritprijs berekent, gebruik dan het online teruggaveformulier om het teveel betaalde bedrag terug te vragen. Je kunt ook naar een RET Servicepunt gaan voor...