Filter op

Alles selecteren

369 Resultaten gevonden

Hoe werken de dynamische reisinformatieborden van de metro?

Op alle metrostations hangen op het perron borden waarop de wachttijd voor de eerstvolgende metro(’s) wordt getoond. Deze borden worden dynamische reisinformatieborden genoemd. Dynamisch omdat ze...

Lees verder

Mijn OV-chipkaart is gestolen of kwijt. Wat nu?

Is je persoonlijke OV-chipkaart gestolen of heb je deze verloren? Laat dan je kaart zo snel mogelijk blokkeren. Je kunt dit zelf via internet doen op www.ov-chipkaart.nl als je een 'Mijn...

Lees verder

Hoe kan ik een abonnement opladen?

Je kunt een regio-abonnement alleen op een persoonlijke OV-chipkaart laden, dus niet op een anonieme of wegwerp OV-chipkaart. Als jouw abonnement op je persoonlijke OV-chipkaart staat, wordt die kaart...

Lees verder

Hoe werkt de OV-chipkaart?

Op alle bus-, tram- en metrolijnen van de RET gebruik je de OV-chipkaart gebruiken. Je kunt ook inchecken met je betaalpas. Je kunt je OV-chipkaart op diverse plaatsen opladen. Er zijn oplaadautomaten...

Lees verder

Kijkje achter de schermen bij de werkplaats Kleiweg

Zo'n 50 monteurs zorgen ervoor dat alle RET metro's en trams vlekkeloos over het spoor kunnen blijven rijden en ook piekfijn uitzien. "Aan de Kleiweg voeren wij technisch onderhoud uit, maar ook...

Lees verder

Hoe werkt het automatisch deursluitsysteem van de metro?

Je wilt als reiziger goed kunnen in- of uitstappen. Daarbij staat jouw veiligheid voor de RET voorop. Als de deuren van de metro sluiten, klinkt er daarom een duidelijk belsignaal om je te...

Lees verder