Filter op

Alles selecteren

763 Resultaten gevonden

Waar kan ik melding maken van een vieze lift?

De liften op de metrostations van de RET worden dagelijks schoongemaakt. De liftschachten worden elke maand schoongemaakt. Helaas is dat soms niet genoeg om stankoverlast tegen te gaan. De RET neemt...

Lees verder

Hoe toegankelijkheid zijn de RET- bussen?

Al onze lage-vloerbussen kunnen zich laten zakken ('knielen'). De chauffeur doet dat alleen op verzoek van passagier. Er worden namelijk steeds meer hoge perrons aangelegd, waardoor het niet meer...

Lees verder

Hoe kom ik als student aan een OV-chipkaart?

Je moet zelf voor een persoonlijke OV-chipkaart zorgen. Sinds 2011 wordt er geen speciale OV-chipkaart voor studenten meer verstrekt. Als je gaat studeren en recht hebt op het studentenreisproduct...

Lees verder

Wat zijn de regels voor het reizen met een kinderwagen of buggy?

Kijk hier voor meer informatie over toegankelijkheid van ons openbaar vervoer voor het reizen met een kinderwagen of buggy. Bekijk ook onze blog met 5 handige tips voor het reizen met kinderen in het...

Lees verder

Ik wil werken bij de RET. Hoe pak ik dat aan?

In Rotterdam en omgeving kent vrijwel iedereen de bussen, trams en metro’s van de RET. Bij ‘werken bij de RET’ zullen veel mensen dan ook al snel denken aan functies als buschauffeur, tram- of...

Lees verder

Hoe moet ik de reisplanner op de RET website gebruiken?

De reisplanner plant standaard de snelste route in tijd. Je kunt vooraf zowel datum als tijdstip en vertrek of aankomst invullen. De geadviseerde route is afhankelijk van het tijdstip waarop je reist....

Lees verder