Mijn OV-chipkaart is gestolen of kwijt. Wat nu?

Is je persoonlijke OV-chipkaart gestolen of heb je deze verloren? Laat dan je kaart zo snel mogelijk blokkeren. Je kunt dit zelf via internet doen op www.ov-chipkaart.nl als je een 'Mijn OV-chipkaart'-account hebt.

Heb je niet zo'n account, neem dan contact op met de landelijke Klantenservice OV-chipkaart via telefoonnummer 0900-0980 (gebruikelijke belkosten). Je hoort dan direct hoe je een vervangende kaart kunt aanvragen. Ook helpen zij je verder met eventuele abonnementen en resterend saldo, dit kan op de vervangende kaart worden gezet, voordat deze wordt opgestuurd.

Wil je in afwachting van je vervangende kaart toch op je abonnement reizen? Vraag dan een tijdelijk service-abonnement aan bij een RET-Servicepunt. Dit kan alleen als je aantoonbaar kunt maken dat je een vervangende OV-chipkaart hebt aangevraagd. Een anonieme OV-chipkaart kun je niet blokkeren.