"We willen het makkelijk maken voor onze medewerkers"

Nick Blom en Lisa Priester vertellen hoe zij deMobililteitsManager ervaren in een interview met MKB Rotterdam.

“In een schoenenwinkel heb je een meisje die zegt ‘Goedemorgen, kan ik je helpen?’ In ons bedrijf hebben we Chatoperators die aan de diverse klanten vragen of ze hen kunnen helpen”, vertelt Nick Blom, eigenaar van LiveChat Service in Rotterdam. “Wij willen het zowel makkelijk maken voor onze klanten, als voor onze medewerkers. Daarom hebben we deMobiliteitsManager van de RET aangeschaft. En daar heb ik nog geen dag spijt van!”

Allereerste klant

LiveChat Service bedient vanuit vier kantoren in Nederland, Duitsland en Frankrijk ruim 230 bedrijven, zoals onder andere Babboe, Under Armour en Auping. LiveChat Service was de allereerste klant van deMobiliteitsManager. “Ik ken Maddy Bolhuis (verantwoordelijk voor de marketing bij de RET) van de Feijenoord Business Club en kwam haar tegen bij een netwerkbijeenkomst. Ze was twee jaar geleden op zoek naar bedrijven voor de pilot van deMobiliteitsManager en vroeg mij om mee te doen. En tot op de dag van vandaag bevalt me dat enorm goed.

Ik denk dat ondernemers onderschatten hoeveel administratieve rompslomp en tijd deMobiliteitsManager kan wegnemen. Het is zoveel makkelijker geworden.” “Bij ons bedrijf werken vooral jonge mensen”, gaat Nick verder. “Zij moeten constant schakelen. De ene keer chatten zij over een citruspers, dan weer over een bakfiets en vijf minuten later over een boxershort. We krijgen de meest uiteenlopende vragen en zijn 108 uur per week open. Het eerste stukje klantcontact is van enorm belang voor het bedrijf. En juist dat contact verzorgen wij voor de klanten. Wij bewegen constant met de klant mee, dat is onze toegevoegde waarde.”

Over bewegen gesproken, dagelijks zijn duizenden reizigers onderweg. De één neemt de auto, de volgende de fiets en een ander reist altijd met de metro. DeMobiliteitsManager is er juist voor deze bewegende maatschappij. “En dan hebben wij ook nog eens veel onregelmatige diensten in ons bedrijf. Iedereen heeft dezelfde kaart met dezelfde voorwaarden. Dat scheelt zoveel gezeur met bonnetjes en voorschieten”, gaat Nick verder. “Sommige medewerkers haalden het einde van de maand niet eens. Nu krijgt onze accountant netjes een factuur en checken zij binnen een kwartier of het klopt. Alle nieuwe medewerkers krijgen een gepersonaliseerde kaart bij binnenkomst, naast een laptop en andere benodigdheden. Zij vinden die kaart echt geweldig! Het gevoel van hé, ik maak echt onderdeel uit van dit bedrijf en alles wordt hier netjes voor me geregeld.”

Voorschieten

Lisa Priester is Chatoperator en sinds januari van dit jaar werkzaam bij LiveChat Service. “DeMobiliteitsManager is echt super. Normaal gesproken moest ik mijn reiskosten vaak zelf voorschieten en dan kwam ik wel eens klem te zitten, want ongemerkt was je toch veel geld kwijt aan de voorkant. Dan moest ik bijvoorbeeld mijn kaart verlengen, terwijl het nu allemaal doorloopt. Mijn werkgever betaalt deze mogelijkheid voor mij en ik kan gelukkig altijd naar huis. Stel, ik gebruik in een noodgeval deMobiliteitsManager ook een keer privé, dan is het ook zo weer rechtgetrokken via de accountant. En de kaart is altijd geldig, dat is wel handig met onregelmatige diensten. Het geeft ook rust, omdat ik mijn hoofd niet meer hoef te breken hoe ik van en naar mijn werk moet.”

“DeMobiliteitsManager van de RET is al een tijdje op de markt en heeft veel zakelijke klanten”, aldus Jeroen Hermsen van de RET. “We zien gelukkig dat steeds meer kleinere ondernemers aansluiten. Ook MKB’ers zien steeds meer de zakelijke voordelen. Alle bedrijven en ondernemers, dus ook stichtingen, kunnen gebruik maken van deze voordelige, zakelijke vervoersoplossing.” “Zelfs bij bedrijfsuitjes gebruiken we met elkaar deMobiliteitsManager, maar ook als we naar de beurs gaan”, vult Nick aan.

“Dit jaar zijn we bijvoorbeeld met het Openbaar Vervoer naar Utrecht gegaan voor de Webwinkel Vakdagen 2019. Hoe makkelijk kan het zijn? Iedereen gebruikt zijn of haar kaart en het geeft echt een saamhorigheidsgevoel om samen te reizen. DeMobiliteitsManager verbindt!”

Tekst: Esther Paans | Fotografie: Chantal de Visser