Mobike

RET en Mobike werken samen zodat je, ondanks de werkzaamheden, snel op je bestemming komt. Maak tijdens de werkzaamheden bij metrostation Rijnhaven gebruik van Mobike deelfietsen die in de stad geparkeerd staan.

Registreer en fiets op een Mobike deelfiets

  • Download de Mobike app
  • Registreer met je mobiele nummer
  • Selecteer het bedrag dat je aan wilt vullen (je betaalt bij Mobike geen borg)
  • Scan de QR-code op het stuur/slot om het slot te openen
  • Fiets waar je heen wilt (station, woon- of werkadres is allemaal mogelijk)
  • Zet de fiets op slot op de gebruikelijke manier

Meer informatie

Parkeren
Je wordt verzocht de fiets te stallen waar het parkeren van fietsen is toegestaan. Mobikes mogen niet op tram-/bushaltes, in stations, in particuliere fietsenstallingen, op een afgesloten terrein, in een woning of in ondergrondse parkeerruimten geplaatst worden.

Op slot zetten
Mobikes zet je op slot door de rode hendel aan de zijkant van het slot omlaag te trekken. Je hoort drie piepjes die aangeven dat de fiets op slot staat en de fietsperiode is beëindigd.

Beschikbare fietsen
Medewerkers van Mobike zetten zich dagelijks in om ervoor te zorgen dat op elk moment een beschikbare fiets in de buurt te vinden is. Zij werken daarnaast ook aan het verbeteren van de app en de fietsen zelf, zodat je een comfortabele fietservaring hebt.

Probleem melden
Als je een Mobike met gebreken vindt (kapot pedaal/defect slot/ontbrekende bel/o.i.d.), kun je in de app op het pictogram 'klantenservice' tikken en het probleem melden door de fout in de lijst met defecten te selecteren. De fiets wordt dan opgehaald, gerepareerd en zo snel mogelijk weer teruggebracht.

Klantenservice
Ervaar je problemen? Meld ze aan Mobike via de app door op het pictogram klantenservice (rechtsonder op het hoofdscherm) te tikken. Je kunt ook contact opnemen via de email of WhatsApp: 06 87909567.