Blijf op de hoogte van de Hoekse Lijn (straks metrolijn B)

Start exploitatie Hoekse Lijn uitgesteld naar begin 2019

Op vrijdag 14 september is de Rotterdamse gemeenteraad door Burgemeester en Wethouders per brief geïnformeerd over de planning van de Hoekse Lijn. Metro-exploitatie in het vierde kwartaal van 2018 is niet meer haalbaar, gezien de opleveringsdatum van de exploitatieversie van de spoorbeveiligingssoftware en het aantal benodigde weken voor het proefbedrijf en het doorlopen van het vergunningstraject. Start metro-exploitatie op basis van de huidige planning zal op zijn vroegst eind januari 2019 mogelijk zijn.

Betrokken partijen realiseren zich dat dit een forse tegenvaller voor alle reizigers is. De RET blijft vanzelfsprekend het Vervangend Vervoer Hoekse Lijn aanbieden en ook de compensatiemaatregelen voor reizigers worden voortgezet zolang dit nodig is.

Lees hier de raadsbrief d.d. 14-09-2018 van de gemeente Rotterdam.

Hoekse Lijn krant

Iedere 5 a 6 weken verspreidt de RET de Hoekse Lijn krant in de bussen van het vervangend vervoer.
In deze krant lees je over de laatste ontwikkelingen over de werkzaamheden aan de Hoekse Lijn, ervaringen van reizigers en over de verschillende acties die de RET ontwikkelt om de reis met het vervangend vervoer op de Hoekse Lijn zo aangenaam mogelijk te maken. De krant is ook online te lezen.

Hoekse Lijn krant editie 1
Hoekse Lijn krant editie 2
Hoekse Lijn krant editie 3
Hoekse Lijn krant editie 4
Hoekse Lijn krant editie 5
Hoekse Lijn krant editie 6
Hoekse Lijn krant editie 7
Hoekse Lijn krant editie 8
Hoekse Lijn krant editie 9

Vanaf begin 2019 met de metro over de Hoekse Lijn

Met metrolijn B kunnen we dan tussen Nesselande en Hoek van Holland Haven reizen. En over metrolijn A rijden doordeweeks tijdens de spits metro's tussen Binnenhof en Vlaardingen West. De nieuwe metroverbinding over de Hoekse Lijn betekent dat we dagelijks vaker kunnen reizen tussen Hoek van Holland en Rotterdam en andersom. De RET zet nieuwe en gemoderniseerde metrovoertuigen in, die geluidsarm en comfortabel zijn. Voorzien van wifi en het nieuwste reisinformatiesysteem. De bestaande stations langs de Hoekse Lijn worden volledig gemoderniseerd. We hebben er minimaal hetzelfde comfort- en veiligheidsniveau als bij onze andere metrostations.

Heeft u nu al een vraag?

Check dan de veelgestelde vragen. U kunt ook contact opnemen met de RET Klantenservice.

Ga naar Klantenservice